Het eerste echte bezoek.... - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Lisa Kamp - WaarBenJij.nu Het eerste echte bezoek.... - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Lisa Kamp - WaarBenJij.nu

Het eerste echte bezoek....

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

23 Oktober 2008 | Zwitserland, Bern

Ghallo,

de afgelopen weken zijn eigenlijk steeds drukker geworden en het groepswerk is ook niet gering. Desalniettemin, bevalt het nog steeds prima. Ik heb een paar gezellige meiden leren kennen en kan het erg goed met ze opschieten. Verder is het een heel sociaal gebeuren, want iedereen kent onderhand iedereen en het is dus altijd een gezellige boel.

Tussen de middag hebben we altijd een uur lunchtijd, dus de lessen sluiten dan niet gelijk op elkaar aan. We gaan dan ook bijna altijd met een grote groep gezellig eten in de Menza. Er wordt vaak wel warm gegeten dus dat is wel wennen. Ondanks het feit dat we dat in Italie wel vaker doen, is het nu toch anders als het nu echt onderdeel wordt van je routine. Vaak, grijp ik dan toch nog gewoon naar een lekker belegd broodje (die dan ook wel weer verwarmd wordt, je ontkomt er dus bijna niet aan ;)).

De weken gaan echt ontzettend snel en nu dat het 's avonds langzamerhand steeds donkerder aan het worden is, merk ik het toch wel dat het steeds vermoeiender is tijdens het rijden.

Maar nu iets anders:
Afgelopen 's zaterdag is mijn eerste echte bezoek gekomen. Zaterdag kwam Aad aan in Orio al Serio. We zijn toen Bergamo in gegaan en hebben daar een hapje gegeten en zijn de toren in geweest. Ja, ik bedoel, een beetje cultuur snuiven moet er altijd wel zijn als je naar Italie komt. Zondags zijn we bij Nonna gaan eten en hebben we heeeeeel veeel kastanjes geraapt, ahum ahum. Haha, het was een beetje het einde van het seizoen dus het lag er niet helemaal meer voor het rapen. Maar we hebben in ieder geval onze beweging gehad, toch aad! Maandag, de laatste dag, zijn we naar Lugano gegaan en heeft Aad nog een Kastanjetaart gebakken. En ja, mam, die vond ik op zich nog best wel lekker. Dinsdagochtend vroeg was het alweer tijd om te gaan en heeft hij de trein naar het 'grote' vliegveld genomen, op een veel te vroeg tijdstip, he Aad. Het was in ieder geval erg gezellig en de aperitiefjes drinken is zeker weer voor herhaling vatbaar!

Het leven ging echter wel door, dus dinsdag was het weer gewoon richting Lugano om op de Uni te zijn.

Woensdags ben ik met Eric, Ginnie en Francisca meegeweest om hun boot op te halen. Het was vlakbij Como, dus het was wel eventjes rijden. Maar stil is het niet gevallen, want ik kon mijn mond maar weer eens een x niet houden. Ik hoop dat ik jullie dus niet te veel verveeld heb ;)!

En ja, dan komen we dan eindelijk op vandaag. De dag dat ik mijn eerste tentamen aan de Universita Svizzera Italiana heb gehad. Het was heel moeilijk, Ahum, ahum. Het was een midterm van 10, ja echt wel 10 meerkeuze vragen, en telt maar voor 10% mee. En het duurde heel lang, lol, ik was wel binnen 12 minuten klaar. Echt veel te lang eigenlijk voor een tentamen, maar ja het kan niet anders en zal er maar mee moeten leren leven.
Ik denk dat ik het wel redelijk goed heb gemaakt, maar dat is nog maar even afwachten. Ik hou jullie ervan op de hoogte.

BTW morgen komen Paps en Frank(enstein) om het elektra in ons mooie stulpje te gaan doen. Ben benieuwd.

Ohhh, en ik vergeet bijna nog iets, ik ga per 1 november op kamers in Lugano. Het reizen is erg vermoeiend en omdat ik steed tot zo laat op school zit, vind het erg fijn. Het grappige is dat ik de kamer over neem van een nederlandse jongen die er als hij eruit gaat, wel een hele maand in heeft gewoond. Haha, nee niet omdat het zo verschrikkelijk is (hoop ik), maar omdat hij met 2 andere nederlandse jongens gaat wonen. Maar dit komt voor mij dus goed uit.

Ik ga nu stoppen, want anders blijf ik maar doorschrijven.

Bacione,
Lies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Bern

Lisa

Actief sinds 21 Nov. 2008
Verslag gelezen: 47
Totaal aantal bezoekers 9457

Voorgaande reizen:

09 September 2008 - 28 September 2010

Studeren in Zwitserland

07 Juli 2009 - 05 December 2009

Exchange semester in Australie :)

11 Juli 2016 - 30 November -0001

Avontuur naar het verre oosten 2016

Landen bezocht: