Beter laat dan nooit..... - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Lisa Kamp - WaarBenJij.nu Beter laat dan nooit..... - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Lisa Kamp - WaarBenJij.nu

Beter laat dan nooit.....

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

26 Januari 2009 | Zwitserland, Bern

Buonasera,

Het is alweer een lange tijd geleden dat ik iets van mezelf heb laten horen via deze handige site. Dus dacht ik dat het echt eens tijd werd om weer eens een bericht te schrijven.

Ik hoop allereerst dat iedereen hele fijne dagen heeft doorgebracht met sinterklaas, de kerstdagen en natuurlijk Oud&Nieuw. Hopelijk brengt dit nieuwe jaar iedereen veel geluk, gezondheid en liefde :)!!

Zoals sommigen van jullie al bij Paula haar waarbenjij.nu site hebben mogen lezen, hebben we dit waar alweer kerst hier in Italie gevierd. Ruim een week voor kerst is pappa hierheen gekomen met LiefiePiefie en begon de kerstsfeer er al snel in te komen met alle lampjes en de kerstboom. Na een week, ongeveer een paar dagen voor de kerst, gingen we dan het moederschip ophalen in Orio Al Serio (het grote, beruchte vliegveld vlakbij Bergamo)!! Samen met haar kwamen allerlei vakantiegangers mee, maar natuurlijk ook Michael en dit jaar een verassing genaamd Elaine :)! We hebben hele leuke kerstdagen gehad en jammer genoeg moesten de werkelven op Michael's verjaardag (28 december) weer naar huis. Oud&Nieuw heb ik bij m'n tante gevierd en Paula is uit eten geweest met wat mensen. Al met al een geslaagde Vakantie geweest.

Begin januari moest ik alweer terug naar Lugano omdat mijn werk bij de bibliotheek ging beginnen. De bedoeling was dat ze elke 'nieuwe' in het begin met een 'oude' zouden zetten, zodat er dus nog een beetje ingewerkt kon worden. Zeker handig nadat we de 'cursus' begin december gehad hadden. Maar helaas, was dit niet gelukt en heb ik eigenlijk bijna elke keer met de nieuwe mensen gewerkt. Dat is eigenlijk ook wel fijn geweest aangetien je dan een beetje een eigen ritme kan creeren in plaats van naar hun hand te werken.
Het werk op zich stelt op zich niet zo veel voor, dat wist ik van te voren al, maar aangezien het redelijk betaald is het helemaal fijn. Van de 3.5 uur die we werken, zijn we ieder de helft van de tijd kwijt om de boekenplanken op orde te brengen en de andere tijd zitten we achter de balie. Aangezien er in de avond niet zo heel veel mensen zijn of in ieder geval alleen mensen zijn die komen studeren, kunnen wij als medewerkers ook de tijd gebruiken om in de boeken te duiken. Betaald studeren noemen ze dat :), niet mis toch. Jammer genoeg draaien we maar 1 dienst in de week.

Ik heb de afgelopen week al drie tentamens gehad en op 1 na zijn ze heel erg goed gegaan. Die ene, kan allebei de kanten op gaan, dus is nog even afwachten. Deze week op vrijdag heb ik mijn laatste tentamen en daarna heb ik mezelf zo'n 10 dagen vakantie gegund. Dus ja, ik kom naar Nederland :). Ik vertrek naar Italie meteen na mijn tentamen en ja heel logisch als we de auto gepakt hebben en gegeten, rijden we dezelfde weg weer terug om naar Nederland te gaan. Maar ja, je moet er wat voor over hebben. Ik heb er echt ontzettend veel zin in, om iedereen even te zien en op te zoeken. En ook om even weer heel de dag nederlands te kunnen spreken. Ik had afgelopen woensdag een tentamen, en iemand vroeg mij hoe je Good Luck zei in het Nederlands. En op de een of andere manier duurde het bijna 2 minuten, voordat ik hem kon zeggen dat het veel geluk of succes was. Dus ik wil jullie hierbij graag de taak geven om mijn nederlands weer op pijl te brengen.

Tot snel, en een dikke kus,
Lisa

  • 26 Januari 2009 - 20:19

    Paulaaaa:

    Heey Lovely,

    Nu heb ik de eer om op jou geweldige bericht te reageren :P

    Ik hoop dat mijn Nederlands ook snel weer op en top word, aangezien ik na twee dagen alweer ECHT moet gaan werken :O

    In ieder geval heb ik jou lijst gecheckt...en ik zal t allemaal wel doen .
    Ik ben ook al naar de Iperal geweest maar Geox was gesloten :S

    Naja ik zie je vrijdag. En vergeet de appels niet ;)

    Kusje van Ongelooflijk lieve en mooie zusje
    PAULAAA

  • 27 Januari 2009 - 08:14

    Mandy:

    Hey Lies,

    zie je snel...
    en succes vrijdag met je exam

    Veel geluk of Succes :P

    xxxx

    Liefs

    M.

  • 27 Januari 2009 - 09:30

    Charles:

    De feestdagen zijn erg leuk verlopen in Italie. Ik mag hopen dat jullie inmiddels wel de versiering hebben weggehaald.
    Wat ook leuk was is je kamer. Wij zijn met zijn allen daar weze kijken. Erg leuk en lekker ruim.
    De stekker voor je lamp ligt voor je klaar, kan je meenemen na je korte vakantie.
    Als jij volgende week woensdag tijd voor mij vrij kan maken, gaan we de Superb ophalen.
    Maken we een feestje van.
    Tot gauw!!!!

  • 01 Februari 2009 - 16:53

    De Ossenblokskes:

    Hallo Lisa,
    Wij helpen je graag met het nederlands hoor,ik hoop je snel te zien.Ook Paula natuurlijk.
    Groetjes en goede reis van ons allen!!

  • 19 Februari 2009 - 12:44

    Verrassing:

    Ik ben het Elaine ;-)
    Bedankt voor de leuke kerstvakantie! Ik heb echt genoten! Nogmaals bedankt voor de goede zorgen familie Van de Kamp...Sorry dat ik zo ziek was op de verjaardag van Michael & Paula...hopelijk hebben jullie leuke dag gehad. Liefs, Elaine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Bern

Lisa

Actief sinds 21 Nov. 2008
Verslag gelezen: 615
Totaal aantal bezoekers 9461

Voorgaande reizen:

09 September 2008 - 28 September 2010

Studeren in Zwitserland

07 Juli 2009 - 05 December 2009

Exchange semester in Australie :)

11 Juli 2016 - 30 November -0001

Avontuur naar het verre oosten 2016

Landen bezocht: