Weer aan het werk :) - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Lisa Kamp - WaarBenJij.nu Weer aan het werk :) - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Lisa Kamp - WaarBenJij.nu

Weer aan het werk :)

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

03 December 2008 | Zwitserland, Bern

Aloha,

Er zijn nu weer ongeveer 2 weekjes voorbij en ja, er is misschien niet extreem veel gebeurd, maar ook weer niet niets :S!!

Met Paultje hebben we afgesproken om elke vrijdag te gaan zwemmen in lugano. Ik krijg heerlijke studenten korting, dus ik betaal maar €1.20 om te zwemmen wat niks is. Zij rijdt mee met haar heerlijke Fabio (die ik nu nog steeds niet heb gezien) en dan rijden we samen terug. Dus 2 weken geleden was het onze eerste x, ole. En nee we hebben niet alleen maar gekletst, ja ook echt flink wat baantjes getrokken. Het concept zwembad is hier echt alleen baantjes trekken en niet net als in nederland lang leve de lol. Maar dat betekent niet dat wij het niet gezellig hebben, he paultje :)!

Vorige week heb ik een sollicitatie gesprek gehad bij de bibliotheek van de universiteit. Er was een mailtje rond gegaan voor diegene die geinteresseerd waren om daar te werken een mailtje moesten sturen en dan zouden de 1e 25 uitgenodigd worden voor een gesprek. Ik had dus gelijk gemaild en mijn CV in het english toegestuurd en maar hopen dat ik erbij zat. En ja hoor maandag kreeg ik een mailtje dat ik dinsdag op gesprek mocht komen.
Het was allemaal een beetje raar geregeld, maar toen ik aan de beurt was, hebben we meer over hoe nederland een soort boeken beschermers zijn geweest in de past (dat vertelde hij mij dan tenminste) dan waarom, wat en hoe het werk zou zijn. Het was een beetje een raar gesprek, maar erg gezellig. Ik had achteraf alleen echt het idee dat het heel erg slecht was gegaan, zeker omdat ik op een gegeven moment toen het er echt om ging mijn italiaans het een beetje liet afweten. Maar ok!
2 dagen later kreeg ik een mailtje dat ik dus een van de 6 geworden was die er mochten komen werken, joepie!!
Ik heb komende vrijdag een eerste training en volgende week vrijdag een tweede training. Uiteindelijk zullen we de 1e/2e week van januari dan echt beginnen. Wat leuk is, is dat iemand uit mijn klas ook is aangenomen dus wordt het een gezellige boel.
Het is voor een paar uurtjes per week en het is fijn want tijdens die uren kunnen we ook nog gewoon studeren als het niet druk is. Ik ben benieuwd.

Vorige week weer een tentamen van Organizational Behaviour gehad voor 10% van het uiteindelijke cijfer en het was weer heel moeilijk. Jawel, weer 10 multiple choice vragen en ja ik had ze weer allemaal goed. Het is gewoon schandalig!!

De laatste 2 weken is het hier al regelmatig aan het sneeuwen en alle bussen hebben dus ook al sneeuwkettingen. Vorige week vrijdag heb ik er 3 uur over gedaan om thuis te komen, lol. Aangezien het heel erg gesneeuwd had, ben ik via een andere route naar huis gegaan, omdat de korte route helemaal vast zat en onbegaanbaar was. Maar ik heb het overleefd en dit weekeind neem ik Paula haar auto mee aangezien die winterbanden heeft en dat dus wat veiliger is.

Ik laat snel weer eens iets horen.

Dikke knuf,
Lisa

  • 04 December 2008 - 07:40

    Charles:

    Lisa,

    Allemaal goede berichten, fijn voor je.

    Ik sta al gepakt om volgende week te vertrekken, je kent je vader.

    Goed dat je Paula haar auto neemt ivm de winterbanden. Met de kerst kunnen we bij de iperal naar banden voor jouw auto kijken. De banden onder da audi komen daar ook vandaan en zijn van voldoende kwaliteit. Met de nieuwe auto heb ik dat probleem niet meer, ik heb een winterbandenregeling.

    Ik ben super trots op je,

    Dikke pakkerd van je vader

  • 04 December 2008 - 09:05

    Mirella:

    Hallo Lies,

    heel goed van je! Proficiat met je nieuwe baan.
    Ik zie het bericht van je vader: inderdaad, de woonkamer lijkt wel op een pakhuis. Hij heeft ook lijstjes overal opgehangen!
    Om de orde op zaken te houden ;-), de vaatwasser heeft de geest gegeven. Lekker handig, maar morgen komt de monteur langs.

    Ik ben vanmiddag naar Den Haag voor een cursus over contracten in het buitenland. Best interessant....
    Ik spreek je nog, groetjes, Moeders.

  • 04 December 2008 - 17:58

    De Ossenblokskes:

    Hallo Lisa,
    Proficiat met je nieuwe baan,maar dat zat er wel in,die man wist wel dat hij goed eraan deed om jou aan te nemen,hij heeft gewoon mensen kennis.Wij hebben ook een super gezellig weekend gehad met jou ouders.Toon heeft niet zo veel last meer van zijn nek,een dagje ontspanning heeft hem goed gedaan,en lekker in die warme baden.Kijk goed uit met sneeuw op de weg he,want er mag niks aan jou aankomen hoor,
    Groetjes Anny!!!

  • 09 December 2008 - 22:31

    Elaine:

    Hoi Lisa,

    Gefeliciteerd met je nieuwe job! Volgende keer zal ik niet bellen als jij aan het zwemmen bent...haha;-)

    Ik zie je in Italy!
    Liefs,
    Elaine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Bern

Lisa

Actief sinds 21 Nov. 2008
Verslag gelezen: 52
Totaal aantal bezoekers 9456

Voorgaande reizen:

09 September 2008 - 28 September 2010

Studeren in Zwitserland

07 Juli 2009 - 05 December 2009

Exchange semester in Australie :)

11 Juli 2016 - 30 November -0001

Avontuur naar het verre oosten 2016

Landen bezocht: