Het eerste schooljaar zit er alweer op!! - Reisverslag uit Sint Willebrord, Nederland van Lisa Kamp - WaarBenJij.nu Het eerste schooljaar zit er alweer op!! - Reisverslag uit Sint Willebrord, Nederland van Lisa Kamp - WaarBenJij.nu

Het eerste schooljaar zit er alweer op!!

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

03 Juli 2009 | Nederland, Sint Willebrord

Buongiorno a tutti.....

WOW... de tijd gaat me toch snel. Het eerste schooljaar zit er alweer op en het laatste schooljaar begint vroeg dit jaar, maar daar later meer over.

Het is weer een tijd terug dat ik geschreven heb dus moet even in mijn geheugen gaan graven...digging...digging... ahh het begint allemaal weer een beetje te dagen.

Eigenlijk is sinds maart het weer er alleen maar beter op geworden. Veel prachtige dagen en al snel hadden we geen zomerjas meer nodig...De lessen gingen wel gewoon door jammer genoeg, ook al was er geen airconditioning in ons klaslokaal dus soms was het er redelijk moeilijk uit te houden. Dit semester zijn we natuurlijk weer met nieuwe courses begonnen dus dat is weer erg leuk en zeker omdat ik veel nieuwe mensen heb leren kennen..ja dat kan zelfs op een hele kleine uni als in Lugano als je denkt dat je bijna iedereen al kent. Voor diegene die het niet wisten en ik kan me niet herinneren of ik hier al eerder over heb geschreven (zo ja mijn excuses), ik ben geswitched van Master in Lugano. Ik ben gegaan om Corporate Communication te gaan doen, maar aangezien het naar mijn idee teveel op Marketing was gefocussed heb ik besloten om over te stappen naar de Master in Management met een super cool en aardige coordinator Prof. Larsen :)

Snel zijn de weken voorbij gegaan en begonnen ook intensieve vakken die maar een aantal weken duurden en niet het gehele semester. Veel leraren kwamen van verschillende universiteiten Prof. Pedler van Oxford Uni, Prof. Zaleska and Prof. Rowley van Cass uni, Prof. Ingenhoff van Fribourg Uni, en een van mijn favoriete leraren Prof. Goncalves van brazilie. Hij is echt een super relaxte aardige vent....
Met al deze leraren uit verschillende achtergronden en uni's komt de mix van de klas ook meer naar boven en dat is wel heel grappig sometimes :)


In april zijn Bas en Judtih nog even langs geweest en zij hebben wat minder geluk gehad met het weer. Het was volgens mij de enige week dat het alleen maar geregend heeft. In mei waren er steeds meer feestdagen die eraan kwamen en dus dacht ik dat ik misschien wel eens een paar dagen naar Nederland zou kunnen komen. Na wikken en wegen heb ik uiteindelijk toch een hele dure vlucht geboekt naar Eindhoven van wel €8.50!!! Ja, je leest het goed. De gedachte was dat als ik het niet zou halen dat ik dan er ook niet minder om zou eten :) ...Ondanks de drukke periode en de deadlines (de lessen eindigden allemaal eind mei) ben ik alsnog de 16de mei naar Nederland gekomen voor wel 4 dagen. In die dagen heb ik een beetje kunnen rusten en wat mensen gezien. Het was natuurlijk toch weer fijn om thuis te zijn. Toch toen we de 20ste met z'n 4en weer naar Italie gingen was ik ook weer blij, want mijn thuis is ook een beetje daar. We hebben deze dagen Michael thuis achter moeten laten, maar die heeft zich vast wel vermaakt zonder ons...toch Mike ;)!!! Voor Paula was het alweer de zoveelste keer dat ze geweest was, aangezien die kort daar voor rond mijn verjaardag met Mirjam al was langs gekomen.

Weer in Zwitserland aangekomen moesten we er op school toch wel even flink aan werken... Je weet hoe slim leraren zijn die alles op dezelfde data ingeleverd willen hebben :) en wij studenten er allemaal aan het einde aan beginnen :D!! Maar alles is goed gegaan en op tijd ingeleverd. Het enige wat nog gedaan moest worden waren de tentamens... 'slechts' 10 moest ik er doen! Ja ok, ook een beetje m'n eigen schuld aangezien ik wat extra vakken heb genomen en dit allemaal in 2 weken samengepropt. Over de meeste had ik wel een goed gevoel, echter 2 waren volgens mij totaal geblunderd... nu maar afwachten tot de resultaten komen!! En ja, we zitten alweer half juni..

Ook al was ik klaar met mijn tentamens kon ik nog niet terug naar Nederland... Ik moest nog werken tot 23 Juni en ja ook mijn kamer moest leeg gehaald worden... Want ik ben geaccepteerd door Sydney Uni :) (daar gaan ze nog flink spijt van krijgen daar) :D!!! Na een tijd zoeken heb ik een meisje kunnen vinden, Kathrin uit het duitse gedeelte van Zwitserland, die mijn huidige huisgenoot, Anke, ook kon luchtten :). Ook al blijft ze maar 8 maanden totdat ik weer terug ben, vond ik dat wel zo belangrijk... als je toch de keus hebt, toch?!

Het duurde redelijk lang eerdat ik reactie had gekregen van de Uni in Sydney... want ja mijn naam begint met een V :S HALLO LEER NEDERLANDS :)!! Maar na lang wachten hebben ze me geaccepteerd en kan ik me dan eindelijk mentaal voorbereinden, mijn Visa aanvragen en andere dingen regelen.

Ik ben uiteindelijk de 27ste naar Nederland gekomen, tot grote spijt van mijn lieve Nonna! Maar de vlucht naar Sydney was al geboekt en ik wilde graag nog een ruime week in Nederland zijn voordat ik vertrok. Na lang in de file te hebben gestaan in Zwitserland was ik uiteindelijk rond middernacht aangekomen.

Jammer genoeg kon ik de volgende dag niet uitslapen, aangezien mijn schattige ouders een familiedagje hadden geplanned. Dus dat was rond 8 uur weer het bedje uit rollen. En waarnaartoe....dat was de VERRASSING!! Na een stuk gereden te hebben kwamen we uiteindelijk in Den Haag aan en hadden we al het idee dat we naar Scheveningen gingen.... en ja hoor We hebben heerlijk gebrunched aan een van de tentjes op het strand en het was heel gezellig ..zeker een aanrader!! Maar dat was nog niet alles, ook zijn we naar SeaLife gegaan.. Dat was schattig maar we hadden er wat meer van verwacht. Wat wel super grappig was is dat ze een acquarium in een fiat 500 (volgens mij) hadden gemaakt ...echt heel mooi! En alsof dat niet genoeg was zijn we daarna nog eens naar Panorama Mesdag geweest wat echt ook een aanrader is!! Dat is echt heel mooi gedaan en is zeker een kijkje waard mocht je in de buurt zijn! De aflsuiter van de dag was een bezoekje langs oma dat erg gezellig was, alleen wat minder voor jeanette en oma aangezien we in Scheveningen nog een lekkere haring met veel veel uitjes op hadden.. Daar stonden we dus met zijn vijfen te stinken, HEERLIJK!!

Nu zijn we alweer halverwege de week die ik in NL ben en over een paar dagen vlieg ik weg. Maar deze laatste dagen ga ik nog zeker leuke dingen doen. Zondag hebben we een 'feestje' thuis, maar daarvoor ga ik nog met Paula de stad in en op Zaterdag ben ik in Amstelveen te vinden :)!

Mijn volgende verhaal zal ik waarschijnlijk pas vanuit Down Under schrijven. In ieder geval tot die tijd een dikke knuf en tot snel,
Lisa

  • 19 Juli 2009 - 12:15

    Gabriëlle Acda:

    Hoi Lisa,
    Ik denk dat je nu in Australië bent, dus van ons heel veel succes gewenst en we zullen je voelen.
    Groetjes de Accies

  • 19 Juli 2009 - 12:16

    Gabriëlle:

    Bedoel natuurlijk volgen.

  • 21 Juli 2009 - 11:11

    Paultje:

    WOW ...dit is het enige wat ik kan zeggen!!

    De groetjes van ons allemaal en alle sardientjes!!

    Ove Ou!!!!!

    Ik mis je|

    Paula

  • 28 Juli 2009 - 15:47

    Aad:

    Hey Lies,

    Ondertussen ben ik weer terug uit Schotland. Heerlijk gehad en wonderbaarlijk genoeg was het 10 dagen lang zonovergoten :D!
    Heb net je LANGE :| blog gelezen en zit met smart te wachten op je eerste berichtje uit Down Under!

    Tot horens!

    X Aad

  • 04 Augustus 2009 - 10:26

    De Ossenblokkes,:

    Hallo Lisa,
    We reageren wel wat later want we hebben 3 weken geen internet gehad.Alles goed?
    Heb de moeder van Laura al gesproken afgelopen Vrijdag.Dat was heel leuk.Groetjes en een dikke knuffel van ons,geniet er maar lekker van,want je bent nu wel erg ver weg.
    Tot mails!

  • 04 Augustus 2009 - 11:43

    Charles:

    Net terug van sardinie kom ik op mijn werk en tref jouw verslag aan.

    Inkmiddels ben je een wereldreizger, die veel evraring opdoet.

    Jammer dat je het geplande feestje in nederland niet leuk vond, de volgende keer doen we niets (grapje!)

    Ik zie uit naar het vervolg, inmiddels weet ik uit het wandelgangen informatiesysteem dat je een prijs hebt gewonnen. Dit is niet voor het eerst.

    Er valt vast nog veel te vertellen, voordat je het weet sluit je deze periode ook weer af.

    Je peetvader.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Sint Willebrord

Lisa

Actief sinds 21 Nov. 2008
Verslag gelezen: 73
Totaal aantal bezoekers 9458

Voorgaande reizen:

09 September 2008 - 28 September 2010

Studeren in Zwitserland

07 Juli 2009 - 05 December 2009

Exchange semester in Australie :)

11 Juli 2016 - 30 November -0001

Avontuur naar het verre oosten 2016

Landen bezocht: