Het houd maar niet op..... - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Lisa Kamp - WaarBenJij.nu Het houd maar niet op..... - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Lisa Kamp - WaarBenJij.nu

Het houd maar niet op.....

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

22 November 2008 | Zwitserland, Bern

Ciao carissimi,

is het daar bij jullie ook zo koud?? Hier is het nu zo overdag rond de 5 graden, maar als het zonnetje schijnt warmt het gelukkig wel wat op. En aangezien hij redelijk veel schijnt is dat niet zo erg.

Nadat ik jullie de laatste keer heb geschreven zijn er weer allerlei dingen gebeurd. Ik zal het alleen niet al te lang houden, aangezien als ik teug kijk, het lijkt alsof ik een boek aan het schrijven ben :)!

Nadat de mannen weer naar nederland waren vertrokken heb ik het ongeveer een weekje redelijk rustig gehad. Ook al was het allemaal wel even wennen, omdat ik meteen mijn kamer in ben getrokken. Het scheelt echt enorm veel om niet heen en weer te hoeven rijden. De tijd gaat bijna niet voorbij, al is dat weer snel aan het veranderen.
In het weekeind ga ik natuurlijk lekker naar Dongo, en hou daar mijn zuske en Nonna gezelschap!

Ik heb mijn cijfers terug gekregen van mijn 2 tentamens en ik moet zeggen ik mag niet klagen. De tussentoets van Organizational Behaviour (weet je wel die hele moeilijke met wel 10 Multiple Choice vragen) die is op zich wel ok gegaan, ik had ze alle 10 goed, dus heb een 10, maar telt wel alleen voor 10% mee. (wordt een beetje duizelig van de 10en). Mijn andere tentamen van Marketing was een eind tentamen en daar had ik een 8 voor. Dus is ook wel te doen.
Ik moet wel zeggen dat als alles zo doorgaat ga ik natuurlijk gewoon met Cum Laude afsturen, als ze daar hier ook aan doen, haha :)! Maar echt overdreven moeilijk zijn de toetsen nog niet geweest, laat ik niet te vroeg juichen.

Ik ben vorige week vrijdag met Paula naar de nieuwe James Bond film geweest in Morbegno. En ja, het was natuurlijk niet in de originele taal dus dat was iets minder, maar we hebben het overleefd. Al die mensen waar dachten van 'Wat doen 2 buitenlanders nou hier?', aangezien Morbegno niet echt een heel groot plaatsje is, haha! Het was in ieder geval erg gezellig!

Deze week had ik op woensdag een presentatie van een HALF UUR lang, dus het was best vermoeiend. En vergeleken met andere presentaties ook niet echt eerlijk verdeeld, maar volgens mij ging het wel redelijk goed, dus je hoort mij niet klagen. Ben alleen wel benieuwd wat ervoor krijg. 's avonds had ik een meeting van de Faculteit aangezien ik klassenvertegenwoordiger ben. Het was op zich wel interessant en het grappige was dat mijn huisgenoot er ook bij was (is verplicht in haar contract, als snap ik daar de logica niet helemaal van, mss dat anders niemand komt :P).Aan het einde een heerlijk aperitiefje, met prosecco, en allerlei hapjes. Volgende x ben ik dus weer van de partij, hihi!!

Wat er trouwens op donderdag gebeurd was, is echter iets minder grappig. Ik ging 's ochtends dus braaf naar school en tijdens de pauze wordt ik aangesproken door Ulli (een duits meisje) of ik hier met de auto was en of ik de auto altijd bij het Stadion weg zette. Dus ik zo, 'ja hoezo?'. Zegt ze dat ze zelf de dag ervoor naar de politie was gegaan om haar eigen auto, die ze hadden geconfisqueerd, terug te halen. :o
Ze had op de lijst bij de politie ook een Nederlandse auto zien staan en dacht dat het misschien dus die van mij was. Nou en dat was het dus ook :'(!!
Dus ik die middag eerst naar huis om mijn autosleutels op te halen en toen naar het politiebureau. En ja idd, mijn auto was ook gekidnapped :'(!! Ik heb uiteindelijk 365 frank (dagen van het jaar, denk ik, hoeven ze niet teveel na te denken) moeten betalen, alleen voor het wegslepen. (zo'n 250 euries). Gelukkig heb ik van hun geen bekeuring en dag bijtelling gekregen. Maar wat wil je dan ook met een mijn Negotiation Skills, ahum ahum.
In ieder geval was het me weer een hele ervaring en een portefeuille armer, maar heb mijn kleine vroemvroem weer terug.Ook heb ik in een echte politie auto gezeten, jeeeej!!

Echt kort is het niet geworden, maar ok. Fijn weekeind alvast!!

X
Lies

  • 27 November 2008 - 14:41

    Charles:

    Beste Lisa,

    Met tranen in mijn ogen heb ik jouw avontuur met de politieman gevolgd.

    (wij snappen dit grapje toch Lisa??)

    Maar wat een ervaringen doe je daar op.

    Ik ga zo naar huis en met je moeder door naar Breda om een notebook aan te schaffen voor de zaak.

    Zie je gauw,
    namens de allerbeste vader die je je maar kan wensen (puh, puh..)

  • 27 November 2008 - 15:11

    Mandy:

    Hey lief, van de week al aan de phone het een en ander gehoord... toch nog effe een berichtje naar je sturen :) Gister kwam je kaartje aan, super lief btw!!!

    Had je nog gebeld, maar denk dat je toen in je meeting zat.

    Dikke kus en ik bel je in het weekend als je bij Paultje zit.

    Kusjes voor Paula en voor je oma...

    Kusjes uit Amstelveen


  • 27 November 2008 - 17:33

    A3n:

    hee lies,
    net ff al je verhalen gelezen. wat maak je weer veel mee zeg!
    hier alles goed, druk druk druk, maar tis al weer bijna vakantie toch :D
    ik ga je verder wel weer volgen!
    tot horens!
    gr. Adrienne

  • 27 November 2008 - 21:54

    De Ossenblokskes:

    Hallo Lisa,
    Leuk om jou verhaal te lezen,we vinden het leuk dat het zo goed gaat met jou studie.Gelukkig dat je auto weer terug hebt,zonde van de centen maar je bent weer een ervaring rijker.Groetjes en een goed weekend,krijgen wij ook hoor.WE gaan met jou Pa en Ma naar Arcen(leuk he)Tot gauw!!!

  • 28 November 2008 - 19:09

    Diana:

    Ha Lisa,

    Ik heb net pas je website ontdekt en ga dadelijk snel alle verhalen lezen. Ben heel erg benieuwd hoe het met je gaat en of je het naar je zin hebt. Hopelijk ben je al helemaal gewend aan je leven daar en heb je het super naar je zin. Hier op de Beek gaat alles goed. Op 1 oktober ben ik aan mijn nieuwe baan begonnen en heb gelukkig nog geen moment spijt gehad. Nou ja behalve afgelopen week toen de NS niet echt mee wilde werken, maar afgezien daarvan heb ik het heel erg naar mijn zin. Leuke werkzaamheden en leuke collega's! Nou ik ga snel aan de verhalen beginnen. Alvast een heel fijn weekend en wie weet tot snel.

    Oh ja, ik weet niet of het op de website staat, maar mag je nu officieel motorrijden?

    Groetjes,
    Diana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Bern

Lisa

Actief sinds 21 Nov. 2008
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 9439

Voorgaande reizen:

09 September 2008 - 28 September 2010

Studeren in Zwitserland

07 Juli 2009 - 05 December 2009

Exchange semester in Australie :)

11 Juli 2016 - 30 November -0001

Avontuur naar het verre oosten 2016

Landen bezocht: