Bondi, Ramadan, Sydney Acquarium, Maroubra,....... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa Kamp - WaarBenJij.nu Bondi, Ramadan, Sydney Acquarium, Maroubra,....... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa Kamp - WaarBenJij.nu

Bondi, Ramadan, Sydney Acquarium, Maroubra,.......

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

23 September 2009 | Australië, Sydney

Hoi Hoi,

Het is alweer een tijdje terug dat ik mijn site ge-update heb en dus wordt het weer eens tijd om te kijken wat ik de laatste periode allemaal heb uitgespookt. Ik hoop dat jullie allemaal een hele fijne vakantie hebben gehad. Ook hoop ik dat jullie weten dat ik jullie niet ben vergeten en zeker vaak aan jullie denk!

Hier in Sydney gaat alles een beetje zijn gangetje. Veel is onderhand niet meer nieuw en kan mijn weg aardig goed vinden. Ik probeer elke week wel iets te doen, zodat ik zoveel mogelijk heb gezien van deze mooie stad en omgeving. Dus laten we eens terug gaan in de tijd.....

Na mijn bezoek aan Taronga Zoo was de volgende lesweek alweer snel begonnen. Voor het vak Cross-Cultural Management moesten we een activiteit verzinnen voor groepswerk. Dit project moest bestaan uit een culturele activiteit die niemand van onze groep gedaan had en dit voor 40% van het eindcijfer. Een beetje belachelijk voor een masterlevel vak, maar ja... In ieder geval hebben we, na lang gebrainstormd te hebben, besloten om een dag met de Ramadan mee te doen. Yep, een hele dag vasten van 4.36 in de ochtend to 17.37 in de avond. Voordat we deze activiteit konden doen, moesten we de goedkeuring van de leraar hebben en die vond het gelukkig een geweldig idee.

Op de woensdag van deze derde lesweek was er weer een seminar en deze keer over Karl Marx. Dit was weer erg interessant! Na deze seminar ben ik samen met Elise en Sarah naar een bar gegaan waar opkomende bands spelen. Gedurende de avond waren er 3 verschillende bands en ik moet zeggen dat het heel erg gezellig was. Er werd een film vertoond op een van de muren van het lokaal en ik moet zeggen dit was de meest vreemde file EVER!! Ik ben de naam vergeten, maar het is niet een alledaagse film... Het was echt heel vaag.

Toen het weekeind er aankwam, mocht ik dan mijn eerste officiële diensten draaien bij Casa. En ik moet zeggen het verliep erg vloeiend en had het erg naar mijn zin. De zondag was ik vrij en heb ik met de meiden in mijn flat een strandwandeling gedaan. We zijn van Bondi naar Coogee gegaan en ik moet zeggen “het was PRACHTIG”! En zeker de moeite waard om nog een keer te doen voordat ik hier weer weg ga.

De 4e lesweek is ook erg snel voorbij gegaan. Los van de normale lessen is de woensdag mijn vaste prik voor de seminar en daarna wat drinken met de meiden. Deze keer zijn we naar een bar (Manning) op de campus gegaan waar er verschillende bands elkaar afwisselden. Het was echter erg verschillend van Celtic naar A capella en daarna naar Rock... Maar over het geheel een zeer geslaagde avond. Het weekeind was ik gevraagd om in een van de zusterrestaurants te werken van Casa en dus moest ik zaterdag ochtend in Bondi een extra shift draaien. Het restaurant daar is op het strand en heeft dus een prachtig uitzicht..... Aangezien er zoveel stranden zijn en het weer het goed toe laat om te zwemmen, ben ik met een paar vrienden op zondag gaan BBQen op Maroubra Beach. Dit is wat verder weg van het Sydney dan Bondi of Coogee, maar zeker de moeite waard. Je hebt hier langs de stranden allemaal BBQs die iedereen gratis kan gebruiken. Dus erg geschikt als je een gezellige dag ergens wil doorbrengen.

Op maandag van de week erop ben ik langs Arthur & Leny gegaan en heb daar een gezellige middag doorgebracht. Veel gekletst met een warm kopje thee, want het niet echt warm en regende al heel dag. Ik dacht dat het een rustige week zou worden, maar toen het weekeind eenmaal begon was het toch nog een erg volle week. Op vrijdag moest ik weer bij een ander restaurant werken. Deze keer was het echter nog steeds in Darling Harbour en zelfs direct naast Casa. Er was namelijk een speciaal evenement: Greek night. Yep... heel de avond Griekse muziek, Griekse dans, Grieks eten, etc... ook borden kapot gooien hoorde erbij. Wat grappig was, was dat de echte Grieken geen borden kapot gooiden aangezien ze dat alleen bij speciale gelegenheden doen. Dit weerhield de rest echter niet om dingen te vernietigen. Het was een heel chaotische avond, maar echt heel gezellig ondanks het feit dat we aan het werk waren.

De volgende ochtend had ik met Karin en Amanda afgesproken om het Sydney Acquarium onveilig te maken voordat ik weer moest werken in de avond. Het was op zich niet enorm groot, maar het was ok. Ik heb daar voor het eerst een vogelbekdier en doejongs gezien. Allebei erg schattige en grappige wezens om te zien. Een beetje anders dan anders. Na hiervan te hebben genoten, moest ik echter weer aan het werk.

Om de week af te sluiten zouden we zondag 30 augustus vasten. Het was deze dag geworden aangezien dit de enige dag was waarop wij, bij een moslim gemeenschap van de Universiteit van New South Wales in Sydney, het Iftar diner bij konden wonen. Iftar is het breken van het vasten op die dag. Na dus heel de dag niets gegeten en gedronken te hebben, gingen we als een groep naar de Iftar. Daar werden we ontvangen door Mohammed en de mannen en vrouwen in onze groep werden naar verschillende kamers gebracht. Ja, we werden gesplitst. Eenmaal geïntroduceerd werd ons dus in het kort uitgelegd wat er zou gebeuren die avond en hoe. Na wat gekletst te hebben, werd het sein gegeven voor het eerste gebed. Toen iedereen dit had afgerond kon iedereen wat drinken en dadels & wat brood eten. Ze waren erg blij te horen dat wij heel de dag ons aan de regels gehouden te hebben van het vasten en zo raakten we dus meer aan de praat over religie en andere onderwerpen. Na ongeveer een half uur ging iedereen naar de gebedszaal om daar gezamenlijk te bidden. Wij mochten mee, en zagen dat ook hier de mannen en vrouwen weer gescheiden waren. Hierna begon de echte maaltijd waar we een mix van voedsel binnen kregen. Deze moslim gemeenschap was een mix van nationaliteiten vandaar ook verschillen in klederdracht, eten, etc... Ik moet zeggen dat het een hele goede ervaring was en dat we erg goede gesprekken hebben gehad. Ze waren erg open en wereldwijs. Al met al voor mij dus een geslaagde activiteit en nu nog hopen dat de leraar er ook zo over denkt J!

En zo heb ik dus mijn 5de lesweek en het einde van augustus doorgebracht!!

Een hele grote knuf,

Lisa



  • 24 September 2009 - 07:07

    Mirella:

    hoi Lies,
    leuk om weer iets van je te lezen, ook al spreken we elkaar heel vaak.
    nog foto's kunnen maken van het rood zand? het was hier op het nieuws. zelfs nonna belde bezorgd.

    groetjes,
    Moeders.

  • 24 September 2009 - 08:35

    Charles:

    Hou je hoofd koel en ga lekker zo door, ik moet nu verder stofzuigen.....(grapje!)

    Mamma kan niet erg goed slapen, zij ligt wakker van het nieuwe kanariepietje wat zij heeft gekocht, snap jij dat nou?

    Tot bellens

  • 29 September 2009 - 12:15

    Aad:

    Hey Lisa,

    Zo te lezen verveel jij je niet daar in het mooie Australie.
    Is het een beetje te harden met die stoftornado daar!?
    Ben trouwens wel benieuwd hoe je dat doet, met meiden "in je flat een strandwandeling maken" whahaha, sorry, flauw leesfoutje van mij :D
    Geniet ervan en ik kijk uit naar je volgende verslag!

    XXX

  • 06 Oktober 2009 - 12:19

    De Ossenblokskes,:

    Hallo Lisa,
    Sorry dat het zo lang geduurd heeft voor je iets hoorde van ons,maar ik heb het ook druk gehad.
    Leuk weer om te lezen jou nieuwsbrief.
    Zaterdag is de Moeder en de Tante uit Australie van Laura geweest.(ze was een en al lof over jou)Heel gezellig gepraat,ze vertelde nog dat je lekker gekookt had.

    Groetjes en een knuffeltje,Anny!!!!

  • 08 December 2009 - 20:44

    Diana:

    Ha Lisa!

    Hoe is het met je? Lang geleden dat ik je gemaild heb! Uit het oog uit het hart zeggen ze, maar dat is helemaal niet zo hoor!!! Hopelijk heb je het nog steeds erg naar je zin. Helaas is het ons niet gelukt om je te bezoeken. De plannen waren er maar vier weken voor dat we van plan waren te vertrekken, bleken we toch de tickets niet te kunnen boeken :-( Het alternatief was een vliegreis met Malaysian, dus dan werd het wel een erg dure reis. Dus zijn we als alternatief naar Mexico gegaan. Ook heel mooi, maar ik had het echt heel gaaf gevonden om je te bezoeken.

    Hier eigenlijk geen nieuws. Ik hoop dat je je site weer eens update, want dan kunnen we je avonturen blijven volgen. De foto's zijn iig erg mooi! Nog heel veel plezier en geniet ervan!

    Hopelijk spreek ik je weer als je terug in ons kikkerlandje bent.

    Groetjes,
    Diana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 21 Nov. 2008
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 9450

Voorgaande reizen:

09 September 2008 - 28 September 2010

Studeren in Zwitserland

07 Juli 2009 - 05 December 2009

Exchange semester in Australie :)

11 Juli 2016 - 30 November -0001

Avontuur naar het verre oosten 2016

Landen bezocht: