En de eerste maand zit er alweer op! Deel 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa Kamp - WaarBenJij.nu En de eerste maand zit er alweer op! Deel 1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa Kamp - WaarBenJij.nu

En de eerste maand zit er alweer op! Deel 1

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

07 Augustus 2009 | Australië, Sydney

HI Mates,

allemaal aan het genieten van de zomervakantie of alweer terug en hard aan het werk??!! Wat het ook moge zijn, hoop ik dat jullie het erg naar je zin hebben en dat het weer een beetje meewerkt!

Bijna een maand geleden heb ik afscheid van jullie genomen en geloof me, het lijkt nog als de dag van gisteren. In deze paar weken is er natuurlijk van alles en nog wat gebeurd dus laat ik maar een bij het begin beginnen.

Na een heel gezellig afscheidsfeest, waar ik jammer genoeg niet de kans heb gehad met iedereen lekker te klesten, hebben we iedereen heel erg bedankt voor het komen en wenste we jullie natuurlijk een hele fijne zomer!! Na het feest begon echter de tijd steeds meer te dringen.... ja, er zouden nog maar 2 dagen zijn voordat ik het vliegtuig pakken. Dus op maandagochtend begon het pakken, nog een keertje oma bezoeken en de mentale voorbereiding voor deze trip.
En toen was het zover.. we stapten de auto in en gingen naar Brussel International Airport. Aangezien ik al online had ingechecked moest ik alleen nog maar mijn bagage af te geven. Haha, dat was makkelijker gezegd dan gedaan, want ja de koffers waren te zwaar. Na een geheen en weer van koffers, dingen uithalen, wegen, weer dingen uit halen, weer wegen...was het uiteindelijk toch gelukt zonder al te veel achter te laten mijn bagage op de rolband te laten verdwijnen. Maar veel had ik niet te klagen......ze waren namelijk overboekt en hebben mij de vlucht van Brussel naa Abu Dhabi in Business class laten vliegen. Niet slecht toch!!
Maar voordat ik door de Gate heen ging, hebben we met z'n vieren nog een koffie bij de Starbucks gedronken en langzaam moest het afscheidnemen dan maar beginnen. Veel tijd hadden we echter niet voordat we naar de Gate gingen. En ja hoor...daar begon een of andere muts traantjes weg te pinken (hè, Paultje), maar het duurde niet lang of ook ons moeders het toch wel moeilijk kreeg. Natuurlijk hebben pappa en ik (wij zijn gewoon 2 binken) daar gewoon goed mee omgegaan...Haha, hoe zou dat in de auto terug zijn gegaan.

Eenmaal door de gate begin mijn tocht dan. Hmmmm....alleen naar Australie...nee echt door had ik het niet!! De vlucht naar Abu Dhabi was in een woord geweldig...vers geperste jus, kwaliteit eten, stoelen die in bedden kunnen veranderen en geweldige service!! Ja, ik ben nu echt verwend!! Ik wil alleen nog maar business class vliegen ;)!! Abu Dhabi airport -> schoon, veel controle, veel hoofddoeken en rare mannen (haha zie foto's). Moritz (Momo) is mijn collega op de uni in Zwitserland en het bleek dat we vanaf Abu Dhabi dezelfde vlucht zouden hebben (zonder van te voren af te spreken wanneer te vliegen). Dus eenmaal het winkelcentrum doorgelopen, was het zoeken naar Momo.. en zoeken.. vliegtuig gaat bijna vertrekken 'waar is hij?'... geen Momo aan boord. Een paar dagen later bleek dat hij verkeerd had gekeken en een dag eerder dan mij was aangekomen. Maar goh, wat een stress!!!
De vlucht van Abu Dhabi naar Sydney was verder goed gegaan... jammer genoeg niet meer business class, maar een hele aardige Ier naast me ..waarvoor ik uiteindelijk wel als kussentje gediend heb :S!!

Op het vliegveld zou Laura mij op komen pikken. En ondanks de vertraging (hè Lau) was het allemaal goed gekomen en hebben we elkaar herkend. Ik kon de eerste paar nachten bij Laura en Esther vertoeven in Miranda (echt heel erg bedankt meiden!!) en vanuit daar begin mijn zoektocht naar de uni en een kamer. De eerste dag ben ik met hun en een paar Aussie collega's gaan lunchen wat zeker erg gezellig was. Ook leuk om echte Aussies te ontmoeten zo kort na het landen. Vrijdags voor het eerst naar school voor een orientatie meeting om wat extra info in te winnen. De volgende paar dagen waren in het motto van de verhuizing van de meiden...zij gingen Australie snel verlaten om, na een bezoek aan Thailand, weer terug naar nederland te gaan. Dus het was schouwen en schoonmaken, maar we hebben het voor elkaar gekregen!

Toen zij eenmaal vertrokken waren, voor hun eigen vakantie, werd ik heel gastvrij uitgenodigd om te overnachten in Oysterbay bij Laura's oom Arthut en tante Leny zolang ik nog geen kamer had gevonden. Dit heb ik dan ook gedaan en heb meteen de treinen hier uitgetest en het kan er redelijk goed mee door.
Elke dag dus naar de Uni om daar via internet en advertenties een kamer te zoeken. Na veel gebeld, gemaild, gelopen en gesmsd te hebben en redelijk veel apartementen gezien te hebben. Waarvan er ook veel gewoon zooo schandalig zijn dat je je afvraagt of ze ooit verhuurd worden. In ieder geval heb ik dus een kamer gevonden. Het is vlakbij het centrum (zo'n 5 minuten) en iets verder van school (zo'n 35 minuten). Maar het is hier echt heel mooi om te lopen, aangezien ze enorm veel parken ed. hebben. In deze kamer kon ik echter pas de 17de intrekken en tot die tjd heb ik bij de familie van Laura kunnen blijven. Tot nu toe had ik nog niet veel de toerist uit kunnen hangen, aangezien het zoeken naar accomodatie voordat school zou beginnen toch wel de prioriteit had. Maar nu dat ik eenmaal mijn kamer gevonden had, kon ik natuurlijk niet achter slot en grendel blijven zitten...tenslotte het is SYDNEY!!

Het is hier nu bijna 1 uur 's nachts en ik ga dus maar mijn bedje op zoeken...maar morgen komt deel 2 van het verhaal.

Slaap lekker!!

X,
Lisa

  • 07 Augustus 2009 - 17:38

    Aad:

    Hey Lisa,

    Poeh, poeh, wat een avontuur! Leuk om te lezen allemaal en zo te zien vermaak je je prima :) Ondanks dat je Nederlands er niet op vooruit gaat, hahaha :P
    Heel erg veel plezier en succes. Geniet er ten volste van en laat ons zo af en toe ook nog eens meegenieten hier in NL!
    Vol verwachting kijk ik uit naar je volgende post!

    Groetjes, X Aad

  • 07 Augustus 2009 - 18:08

    Sabine:

    Hee sheila!

    Wat fijn te horen dat het zo goed met je gaat en dat je vlucht goed is verlopen! Maar dat is ook niet gek...business class!! Ik ben erg benieuwd naar het vervolg van het verhaal en wat je allemaal al gezien hebt van Sydney!

    x Sab

  • 07 Augustus 2009 - 18:39

    Mandy:

    Hoi wijffie

    xxxx

    je phonenumber :)

  • 08 Augustus 2009 - 06:45

    Suzet:

    wauw, wat een avonturen beleef jij allemaal! Eerst Italië en nu nog effe naar Australië!!! Geniet ervan meid!!
    Ik blijf je verhalen lezen.

    Liefs, Suzet

  • 08 Augustus 2009 - 10:56

    De Ossenblolskes,:

    Hoi Lisa,
    We reizen gewoon met jou mee.
    Heel leuk om te lezen hopelijk gauw het vervolg.
    Groetjes en een knuffel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 21 Nov. 2008
Verslag gelezen: 73
Totaal aantal bezoekers 9448

Voorgaande reizen:

09 September 2008 - 28 September 2010

Studeren in Zwitserland

07 Juli 2009 - 05 December 2009

Exchange semester in Australie :)

11 Juli 2016 - 30 November -0001

Avontuur naar het verre oosten 2016

Landen bezocht: