En de eerste maand zit er alweer op! Deel 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa Kamp - WaarBenJij.nu En de eerste maand zit er alweer op! Deel 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa Kamp - WaarBenJij.nu

En de eerste maand zit er alweer op! Deel 2

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

10 Augustus 2009 | Australië, Sydney

Hi Mates and Sheilas,

mijn Nederlands is er inderdaad niet op vooruit gegaan als ik het vorige verslag terug lees .... maar dan moet ik er wel even bij zeggen dat ik het verzonden heb na meer dan 12 uur gewerkt te hebben en zonder het nog eens over te lezen...Jaaaa ik weet het heel slecht!!

Eens even kijken waar ik was gebleven...oh ja mijn kamer. Ik heb dus de 14de eindelijk een kamer gevonden naar mijn smaak. En de 17de kon ik hier dan intrekken. In de dagen hiertussen kon ik dan eindelijk wat anders doen dan naar school gaan en huizen bezichtigen. De 15de heb ik dus de omgeving vlakbij mijn huis een beetje verder verkend. Darling Harbour here I come!! Dit is ongeveer 2 minuten lopen van mijn huis en voor diegene die in Sydney zijn geweest kunnen beamen dat het een mooi gedeelte is!!
Je hebt er van alles. Restaurantjes, bars, musea, acquarium, imax, park, boten, etc... Na heel wat gelopen te hebben en wat dingetjes voor mijn kamer gekocht te hebben, zoals handdoeken, zeep, etc. heb ik de trein weer terug genomen. En eenmaal aangekomen in Oysterbay was Leny zelf gemaakte kroketten aan het maken...

De volgende ochtend heeft Leny me mee genomen naar de kust om Whales te Watchen!! Het is nu namelijk het seizoen dat ze langs zwemmen. Aan de kust zijn we gestopt bij een soort hutje waar onderzoekers bij hielden hoeveel er langs kwamen, wat voor soort, etc.. ze waren zeer vriendelijk en wilden je graag wat meer informatie geven over deze geweldige en grote zoogdieren. En ja, we hadden geluk... We hebben er 2 gezien. Echt GEWELDIG!! Ze zwemmen nog redelijk snel en komen om de zoveel tijd weer omhoog om lucht te happen. En dan zie je ze dus! Echt heel gaaf om te zien, al is het van veraf. Gelukkig hadden we verrekijkers bij ons om ze toch wat dichterbij te halen. Na deze geweldige ochtend zijn we weer terug naar huis gegaan en ben ik de rest van de dag daar gebleven. Ik voelde me niet zo lekker en ik denk dat het een beetje een late reactie was op het tijd verschil. Tot dan toe had ik eigenlijk nergens last van gehad.

En ja, de volgende dag was het dan mijn verhuisdag! Ik kon dan eindelijk mijn kamer in en alles een beetje eigen maken. Lieve Arthur had aangeboden om mij te brengen. Zodat ik niet met mijn koffer, mijn backpack, mijn laptoptas en mijn losse tasjes de trein in moest zeulen. Nadat hij mij heeft afgezet, heb ik de rest van de middag dus schoongemaakt, mijn spullen een plaatsje gegeven en de mensen in mijn flat leren kennen. We zijn een internationale bende :): Barbados, Polen, China, Tsjechie, Japan, koerdisch/nieuw-Zeeland, Kazachstan en mijzelf natuurlijk. Toen ik net introk had ik een kamergenoot uit Schotland. Jill was echt superaardig, alleen bijna nooit thuis dus ik had het idee dat ik de kamer bijna voor mijzelf had. Zij is echter eind Juli vertrokken en ongeveer rond de 5de van augustus is Irine uit Kazachstan ingetrokken. Ook zij is erg aardig en ik heb al een aantal russische woorden geleerd. Ondanks het feit dat we zoveel zijn en van verschillende achtergronden hebben we nog geen echte problemen gehad en kan iedereen het erg goed met elkaar vinden. Dit is niet altijd zo snel het geval.

Nadat ik dus goed gesettled was, ben ik de dagen erna wat meer het centrum in geweest. Ik ben naar Hyde Park geweest en via een bepaalde route naar het Barrack Museum gegaan en na een lange wandeling langs het water heb ik dan ook eindelijk voor het eerst het OperaHouse gezien. Na heel wat foto’s gemaakt te hebben en toch een flink stuk gewandeld te hebben, moest ik toch naar huis om mezelf voor te bereiden op school die de volgende dag zou beginnen.

De introductie week begon namelijk al de 20ste van Juli. Tijdens deze week waren er een aantal dingen die erg opvielen. Allereerst zijn er enorm veel Americanen die hier als exchange student naar toe komen....lekker makkelijk, hè?! Ten tweede wordt er aan het begin van elke officiele gelegenheid de originele bewoners van dit land genoemd, de Aboriginals, en het feit dat zij hier eerst waren en dat ze alle respect verdienen, etc. Er zijn natuurlijk veel issues over geweest gedurende de laatste jaren en slechts een aantal jaar geleden heeft de regering pas echt officieel erkend dat zij hier eerder waren. Toch is het wel vreemd om het elke dag weer opnieuw te horen. Een ander iets dat toch wel erg opviel is dat er heel vaak wordt gewaarschuwd voor gevaren. Dan heb ik het niet over gevaren van de natuur, maar gevaren van de mensheid zeg maar. Je krijgt het idee dat dit een hele gevaarlijke stad is om wonen, maar als je dan door gaat vragen blijkt er maar een heel laag percentage te zijn van criminaliteit. It’s better to be safe than sorry. Hier ben ik het wel mee eens. Toch als iedereen het er steeds over heeft, krijg je er wel een raar gevoel bij.
Verder hebben we veel informatie gekregen over school, Sydney, reizen, werken en hebben we alle andere exchange and study abroad studenten gezien. Gratis lunch en bbq elke dag. Al moet ik zeggen dat bbq betekent alleen maar worst in een broodje!! Maar het was heel gezellig en heb echt enorm veel nieuwe mensen ontmoet. Naast alle informatie en alle momenten van eten werden er aan het einde van de tweede dag verschillende reizen/trips verloot. En ja, een van de winnaars was..... LISA VAN DE KAMP (alleen dan op zijn engels uitgesproken)!! Je echt waar ik heb een weekeind surf trip gewonnen. Nu dus alleen een weekeind uitzoeken waarin ik mijn surf kwaliteiten uit kan gaan testen.

Aan het einde van deze week ben ik weer naar Oysterbay geweest. De meiden waren weer terug van hun vakantie in Thailand en ik had beloofd om daar een avondje te gaan koken. Dus aangezien ze niet heel lang meer hier in Australie zouden blijven ben ik dus gegaand toen ze net terug waren. Na een beetje gedoe thuis, om dingen voor te bereiden zonder veel dingen te hebben, is het me toch gelukt om daar naartoe te gaan met wat voorbereidingswerk. De dag erna ben ik er weer geweest en we zijn toen naar een club geweest met alleen maar slotmachines. Jaaa... echt iets voor mij!! Het was in ieder geval erg gezellig. Na deze dagen moest ik toch wel weer mijzelf richten op school aangezien de 1e lesweek snel ging beginnen.

Meer over de eerste lesweken in de komende paar dagen, waarin ik het laatste deel van deze trilogie jullie kant op stuur. Ik moet zeggen dat ik toch meer te schrijven heb dan ik in de eerste instantie dacht :)!! Maar ja, ik ben dan ook een kletsmiep.

Een prettige week aan iedereen gewenst en een grote knuf,

Lisa


  • 10 Augustus 2009 - 10:58

    Yvette:

    Hey meis,

    Ik ben zooooooooo jaloers!! hahaha ik zit zelf nu al een paar weken (2 maanden) in griekenland als reisleidster, maar volgens mij heb jij het toch echt beter bekeken! Ik mis je wel hoor :( Wanneer ben je weer terug in NL? Want dan gaan we hoe dan ook zorgen dat we kunnen meeten.....

    Dikke (K)

  • 10 Augustus 2009 - 11:11

    Charles:

    Deze verslagen zijn erg goed om straks terug te lezen Lisa. Je legt hier veel mee vast.

    Gisteren heb ik je even kort door de telefoon gesproken, vond ik erg leuk. Ik weet dat mama je telefonisch best wel goed op de hoogte houdt wat hier allemaal gebeurd, ook wij zitten niet stil.

    We hebben je gemist op Sardinie, maar dat gaan we nog inhalen, mogelijk zit het er volgend jaar weer in.

    Groet
    Jour godfather

  • 10 Augustus 2009 - 11:29

    Mirella:

    hé, hé, eindelijk gelukt!
    na alle skype geprekken van vandaag is het nu nog alleen wachten op de adressen! ;-)
    blijf schrijven, wij leven dan een beetje met jou mee en gaat de tijd (voor ons althans) iets sneller.
    groetjes,
    moeders

  • 10 Augustus 2009 - 15:14

    Mandy:

    Hey Lies,

    oh wat was dat lachen zeg gisteren :)...helemaal hyper de pieper... En nee hoor meneer Lee is er nog steeds niet...

    Sheldon gaat je mams ook lastig vallen zodra de kleine S. zich aankondigt. Wij missen je ook, tante Lisa...

    Mooie foto's!

    Dikke kus

  • 11 Augustus 2009 - 10:50

    De Ossenblokskes.:

    Hallo Lisa,
    Wat leuk weer om te lezen,en wat een prachtige foto`s.
    We genieten gewoon met jou mee.
    Een dikke knuffel en tot schrijfs!!
    Anny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 21 Nov. 2008
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 9449

Voorgaande reizen:

09 September 2008 - 28 September 2010

Studeren in Zwitserland

07 Juli 2009 - 05 December 2009

Exchange semester in Australie :)

11 Juli 2016 - 30 November -0001

Avontuur naar het verre oosten 2016

Landen bezocht: