Koala Park en het leven op Mars...... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa Kamp - WaarBenJij.nu Koala Park en het leven op Mars...... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa Kamp - WaarBenJij.nu

Koala Park en het leven op Mars......

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

30 September 2009 | Australië, Sydney

Na een lange tijd erg veel problemen met internet gehad te hebben, ben ik weer online :). Het heeft dus even geduurd, maar eindelijk dus weer een update over het dagelijks leven in Sydney. Afgelopen weken heb ik mijn laatste tentamens afgerond, maar ik voordat ik daar over ga schrijven zal ik jullie wat meer vertellen over wat ik na mijn laatste avonturen heb uitgespookt.

We gaan dus even terug in tijd......naar begin September!

De 6e lesweek was erg interessant aangezien we aantal guestspeakers hadden uit het bedrijfsleven.....het geeft de lessen een beetje een extra dimensie :)!! Dinsdag gedurende onze Mergers and Acquisitions les was er een CEO van Merril Lynch en later deze week hadden we de CEO van Darrel lea op bezoek. Op woensdag ben ik met de meiden Elise, Michelle en Sarah naar een Japans restaurant geweest om de buurt daar onveilig te maken. Het was niet onze eerste keus, maar aangezien veel tentjes redelijk vroeg sluiten in de stad hadden we niet veel keus. Het bleek achteraf een geluk bij een ongeluk, want het was echt een hele leuke plaats om vaker naar toe te gaan, niet te duur, leuke mensen en goed eten.....wat wil je nog meer! De rest van de week heb ik zo’n 20 uur gewerkt bij Casa en niet erg interessant om verder uit leggen :S.

De week erna was redelijk druk aangezien ik een tussen-tentamen had en 2 tutorials waarin we discussies hadden over ‘real-life’ cases. Het tentamen was redelijk pittig en ik denk dat het redelijk gegaan is, maar daar zullen we over een paar weken achter komen. Om deze drukke week niet alleen met school en werk bezig te zijn, hebben we (Momo, Amanda, Karin en mijzelf) wat tijd opgeofferd om Koala Park te bezoeken. Erg zwaar!!!! :p Koala Park is een dierenpark met, heel verbazingwekkend ik weet het,...koala’s. Ook kangeroos, wombats, Dingo’s en andere beesten. Het is niet erg groot en het ziet er wat oud en onverzorgd uit... maar het is een van de weinige parken waar je niet hoeft te betalen voor een foto met kangeroos en koalas ed. Het is redelijk ver van de stad, zo’n uur met de trein en daarna nog eens 10 minuten met de bus. Eenmaal op de bus gestapt kwam er een man binnen, waar wij alle vier toch wel even van schrokken. Op het eerste gezicht zag je wel dat hij niet helemaal 100% was, maar dat maakt verder niet uit. Maar toen hij binnen kwam schrokken wij ons het ingeluk. Hij liep langs ons en begin zichzelf echt keihard op zijn hoofd te slaan…nee, niet zachtjes…echt ontzettend hard. Hij ging vlakbij Amanda zitten, dus wij zagen het niet helemaal meer zitten, maar Amanda had niets door. Na een paar keer nog eens flink op zijn hoofd te hebben geslagen, kwam hij naar Momo & mij en bood Momo een coffee/chocolade drankje aan….heel vreemd!! Uiteindelijk bleek dat deze man ook naar het Koala park ging en een van de vaste gasten was daar! In ieder geval hebben wij hem gelukkig niet zo veel meer gezien in het park en hebben wij van alle dieren kunnen genieten. (zie foto’s). De rest van de week ging z’n gangetje, gewerkt bij Casa en ja ook hier moeten we soms op zondag voor groepswerk samen komen :S!!!

In de 8ste les week was er niet veel bijzonders gebeurd. In een team hadden we de gelegenheid om een case discussie te leiden, dus dat vergte redelijk wat voorbereiding. En het lijkt eerlijk gezegd makkelijk dan het is want je bent al snel geneigd zelf veel te praten….maar dat is niet de bedoeling natuurlijk. In ieder geval was de tutor erg tevreden. Deze week was voorbij gevlogen. Op zondag was er in Tumbalong park en de rest van Darling Harbour een Braziliaans festival. Het was enorm druk en erg gezellig. Een parade en heerlijke muziek!!! Sommige kledij die ze gebruikte echter leken meer russisch dan braziliaans…maar ja het gaat om het idee!!

De week voor de Spring-Break was weer een erg drukke week. Deze week hadden we weer een tussententamen. Ik moet zeggen dat deze niet erg zwaar was. 20 meerkeuze vragen en allemaal erg simpel. Maar dat wisten we natuurlijk niet vooraf. Wat deze week echt spectaculair was, is het feit dat er in meer dan 75 jaar geen Zandstorm was geweest in Sydney en toevallig in deze week was de Zandstorm in Sydney aan komen waaien. Ik werd rond een uur of 4 in de nacht wakker en dacht dat ik nog droomde: buiten was alles oranje/rood en heel erg licht. Het leek net Mars!! Ik snapte er niets van maar, toen ik eenmaal door had dat ik wakker was dacht ik dat mijn ogen niet helemaal meer werkten. Ik heb ons grote raam open gedaan en binnen waaide het zand. Ik begreep toen dat het niet aan mij lag, maar dat er iets was gebeurd….maar wat!! Het was zo gedurende heel de dag. Je kon niet ver kijken en je zat helemaal onder het stof…alles zat onder het stof!! Het voelde alsof er aan de ene kant iets ergs was gebeurd waar je niets vanaf wist en aan de andere kant was het echt heel gaaf om te zien. In ieder geval heeft het een paar dagen geduurd eerdat de hele stad weer schoon was en ook binnenshuis en op het balkon moest flink geboend worden. De woensdag avond ben ik met Michelle en Sarah een pizza gaan eten en nee…niet bij mijn werk!! Daar was ik al vaak genoeg om te werken. En om deze week af te sluiten, was er overdag een Libanees festival en hadden we een etentje van mijn werk in de avond. Twee collega’s zijn weggegaan en dus zijn we met de groep uit eten geweest bij Adria (een collega restaurant, steeds van dezelfde eigenaar als Casa). Hierna zijn we wat gaan drinken in de PBH (Pyrmont Bridge Hotel) vlakbij mijn huis. Erg gezellig!!

Dit was alweer de maand september! Erg veel gedaan weer en het was zeker erg gezellig. Het einde van de lesweken begint in zicht te komen en het weer wordt ook steeds beter. Wat meer heb je nodig :)!!!!

Snel een update over de volgende paar weken.

X,Lisa

  • 14 December 2009 - 07:09

    Charles:

    En ik heb al de nodige foto's mogen zien, waardoor het verhaal nog meer spreekt.
    Ik het erg leuk gevonden dat je een paar dagen thuis was, we hebben leuke dingen gedaan, ondermeer sinterklaas bij Ronald feestje van Marcel.
    Vooral de Panda was blij je weer te zien, met een volle tank ree je al weer snel naar je vriendin....
    En nu snel op naar het einde van het jaar...

  • 14 December 2009 - 07:13

    Mandy:

    Zie je over 2 weken!!!!

    xxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 21 Nov. 2008
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 9435

Voorgaande reizen:

09 September 2008 - 28 September 2010

Studeren in Zwitserland

07 Juli 2009 - 05 December 2009

Exchange semester in Australie :)

11 Juli 2016 - 30 November -0001

Avontuur naar het verre oosten 2016

Landen bezocht: