En daar gaan we dan! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisa Kamp - WaarBenJij.nu En daar gaan we dan! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisa Kamp - WaarBenJij.nu

En daar gaan we dan!

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

14 Juli 2016 | Thailand, Bangkok

Hoi hoi,

het is nu al weer bijna 2 maanden dat we vertrokken zijn uit het mooie Nederland. In deze maanden hebben we al erg veel gezien en gedaan. Sommige van jullie hebben ons wat meer gevolgd via andere kanalen, maar dat is niet voor iedereen weggelegd. Dus laten we bij het begin beginnen :).... en we gaan dan ook zo ongeveer 2 maanden terug in de tijd.... naar Juni/Juli 2016!

De voorbereidingen voor ons vertrek lopen voorspoedig ondanks het feit dat het toch altijd meer werk is dan je verwacht of hoopt. De laatste week voor vertrek is Jason al klaar met school dus die kan gelukkig veel verrichtten. In de tijd naar ons vertrek toe hebben we best wat spullen naar de kringloop gedaan, ons eigen bed een goed veilige plek gegeven, onze voorraad alcohol aan de hoogste bieders verkocht ;), en een palet vol met dozen bij vrienden gebracht voor hun tijdelijk onderkomen (Enorm bedankt hiervoor!!). Op het laatst hadden we toch nog meer spullen dan we hoopten dus we hebben iets meer in de berging gelaten dan we initieel hoopten. Maar ja, nog geen huurder voor het appartement dus klagen kunnen ze nog niet! De laatste paar dagen hebben wij nog heerlijk van een mooie bruiloft, warme familie momenten en gezellige vrienden en vooral ook nog wat rust mogen genieten.

Maar ja, dan is het op een gegeven moment zover.... de dag van vertrek. Met alle drukte waren wij, of in ieder geval ik, nog niet helemaal voorbereid om jullie allemaal achter te laten. Het was dan ook wel een beetje een emotioneel afscheid, maar met een hart gevuld met liefde zijn we zeker wel vertrokken!

En toen waren we in Bangkok! Eerst een paar dagen hier doorbrengen voordat we onze vakantie gaan beginnen. We hebben meer tijd binnen doorgebracht dan buiten want er moest voor Jason behoorlijk wat administratie worden verricht. Allereerst zijn we een hele ochtend terug naar het vliegveld gegaan omdat hij een verkeerde stempel had gekregen bij aankomst in Thailand. Met deze stempel zou hij niet zijn tijdelijke visa kunnen krijgen bij immigratie. Na ongeveer 2 uur op het vliegveld te zijn geweest en de goede stempel te hebben gekregen, zijn we dan naar immigratie gegaan. Hier heeft een collega hem verder geholpen met de rest van het bureaucratische process wat nog bijna de rest van de dag duurde. Jason is daar zelfs in slaap gevallen ...hihi!! Het belangrijkste is dat het uiteindelijk wel gelukt is voor de eerste 3 maanden. Ergens in September moet hij weer terug.

De rest van de dagen hebben we na ons werk Bangkok ietswat verder ontdekt. Een aantal eerste indrukken:
- Heerlijk eten en je kan ook alle type keukens vinden
- Het verkeer is echt enorm! We pakken het liefst de metro.
- Elektriciteit kabels vind je echt overal en op een hoop
- Vriendelijke mensen en op heel veel plekken kleine tempels
- Als ze een winkel sluiten, dan hangen ze er gewoon een simpel doek omheen. Het is zo gaaf dat dit voldoende is!

Hier laat ik het even bij en word snel vervolgd met onze vakantie in Sabah, Maleisië.

Liefs,
Lisa

• 11 September 2016 - 09:58

Charles:

Hallo Lisa en Jason,

Wat een leuk verslag. Een hele ervaring lijkt mij zo en de tijd vliegt :)

Hier is het al een hele tijd prachtig weer en genieten we volop.

Tot gauw maar weer...

• 13 September 2016 - 09:45

Rosalie:

Hoi Lisa en Jason,

Wat leuk dat jullie een Waarbenjij.nu bijhouden, dan kunnen we jullie nog beter volgen :) Ik heb op FB al het een en ander gezien en ziet er goed uit allemaal! Veel plezier!

Groetjes Rosalie

Tags: #bangkok