Verder ontdekken wat Bangkok te bieden heeft... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisa Kamp - WaarBenJij.nu Verder ontdekken wat Bangkok te bieden heeft... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisa Kamp - WaarBenJij.nu

Verder ontdekken wat Bangkok te bieden heeft...

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

16 September 2016 | Thailand, Bangkok

Hoi,

Tijdens de laatste update hebben we jullie meegenomen in onze trip naar Kuala Lumpur. Nu zijn we beland bij het einde van augustus, waarbij we wat meer van de stad gaan ontdekken.

We gaan hier in Bangkok regelmatig uit eten en hebben de kans om veel verschillende type keukens uit te proberen. Een van onze favoriete avondjes uit is als we Koreaanse BBQ gaan eten. Aan het einde van de straat is er Korean Town. Het is er alsof je eventjes in Korea beland - veel restauranten, winkels, Koreanen :), en speciale Koreaanse dessert cafés.

Tijdens een van onze avonden gaan we erop uit en besluiten om er een Korean BBQ avondje van te maken. We hebben het allebei nog nooit gegeten dus we gaan het erop wagen. De mensen spraken niet zo goed engels dus we hebben maar wat besteld van de verschillende soorten vlees. Ze komen allerlei schaaltjes brengen met verschillende sauzen, groentes, salade blaadjes, etc, en hebben het gaat in het midden van de tafel gevuld met hete kolen. Als ze eenmaal komen met het vlees begint het echte werk. Ze grillen alles voor ons, maar we hebben niet echt het idee hoe alles gecombineerd moest worden. We proberen van alles wat en het smaakt goed. In de tussentijd is de tafel naast ons ook gevuld en we zien dat we eigenlijk alles moeten wikkelen in de saladeblaadjes met het vlees, sauzen, en de groenten. Na het spieken naar onze buren hebben we dan eindelijk door hoe het werkt :). We rollen alle ingrediënten in de blaadjes en HMMMMMM ontzettend heerlijk. Zeer geslaagd en we hebben er een favoriet restaurant/keuken bij!

Bangkok staat bekend voor de rooftopbars. We hebben nog geen tijd gehad om de drukke stad van boven te bekijken dus de verjaardag van een van onze vrienden is een welkome gelegenheid om daar een verandering in te brengen. Voor Casper's verjaardag gaan we samen, ook met Magda Casper's vriendin, naar Octave (in de Marriott). Met de verschillende verdiepingen die Octave heeft, kun je alle kanten op kijken. Vanaf de 49ste verdieping kun je zover kijken als je wil en overal zie je de stad tot de horizon. Prachtig om op deze manier de stad te ontvluchten!

Aan het begin van de maand september blijken 2 van onze 3 airconditioning niet goed te werken. In de avond zweten we ons bed uit want de airco brengt de temperatuur niet naar een schappelijk 25 graden, maar houd het tegen de 30. Tijd voor actie! We krijgen 5 mensen op bezoek om de airconditioning te repareren. Het is zeker niet een erg efficiënt proces want er is maar 1 persoon (soms 2) die echt wat doet. De andere personen zijn de supervisor van de supervisors etc. Ze staan maar te kijken of op hun telefoon te spelen.... Maar ja, zolang het maar wordt gerepareerd toch?! Het lukt ze uiteindelijk! Dus of het nu wel of niet efficiënt was, we kunnen weer in een redelijke 25 graden slapen :)!

Tot halverwege september maken we zeker ook nog andere, leuke uitstapjes in de stad:
- Sea Life @ Siam Paragon: In de kelder van een van de luxe winkelcentra kan je Sea Life vinden. Best een unieke locatie voor een attractie, maar het is zeker een mooie Sea Life. Ze hebben echt een enorme octopus, veel koraalduivels, etc. Het is best een verschil om de dieren zo in de tanks te zien nadat we veel van deze mooie dieren in de oceanen en zeeën hebben mogen zien.
- More than a game café: Er zijn meerdere cafés waar je bordspellen kan spelen. We gaan naar More than a game café met Magda en Casper voor een speletje Pandemic. Het is de eerste keer dat we dit spelen, maar het valt zeker in de smaak. Supercool dat je moet samenwerken om te winnen in plaats van tegen elkaar spelen. Een echte aanrader!
- In de Westin Grande Sukhumvit, welke bij ons om de hoek is, gaan we naar een bekende Britse komediant Jimmy Carr. Een avond vol lachen!
- Italian movie Festival: een van de Italiaanse sociëteiten organiseert een film week vol Italiaanse films of films geregisseerd door een Italiaan. We gaan, samen met Christina, kijken naar 'Youth'. Deze film is in het Engels en heeft een erg beroemde cast, maar voordat we de film bekijken krijgen we een korte lezing van Linda Caridi. Zij is een van de actrices van de film Antonia die in deze week in première gaat. Best bijzonder en geeft toch weer wat nieuwe inzichten in de aparte wereld van de film!

Zo terugkijkend, hebben we toch best wel weer wat ondernomen in deze paar weken. De volgende keer nemen we jullie mee in de laatste week van september waar we onze tijd in Singapore door zullen brengen.

Liefs,
Lisa